Celostno pristopimo k rešitvam težav vaših zaposlenih

K reševanju težav pristopimo s pričakovanim rezultatom 100-odstotne garancije. To pomeni, da se posvetimo vsakemu posamezniku posebej in v celoti najdemo najboljšo ergonomsko in produktivno optimizacijo za njegovo delovno mesto.

Spoznajte kako >

Svetujemo in pomagamo do boljšega delovnega okolja

Težave je najbolje preprečiti še preden se pojavijo. Naše poslanstvo je ureditev vsakega delovnega prostora, pa naj bo to pisarniški ali industrijski, tako, da se bo vsak posameznik v njem počutil (naj)bolje.

Stopite v stik z nami >

Obiščite naš razstavni salon in preizkusite naše rešitve

Obisk razstavnega salona je prvi postanek na poti do optimizacije vašega delovnega okolja. Pri obisku našega razstavnega prostora se lahko seznanite z najnovejšim razvojem ergonomske opreme, pridobite praktične izkušnje z različnimi vrstami ergonomskih rešitev in prejmete nasvete naših strokovnjakov

Rezervirajte termin >

RSS

Blog

Ergonomija v industriji: kako urediti proizvodne prostore?
Ergonomija v industriji: kako urediti proizvodne prostore?

Pri brskanju po spletu lahko naletimo na številne članke o tem, kako izboljšati ergonomijo v pisarnah ali v domačih okoljih. Kako pa je z izboljšanjem ergonomije delovnih postaj in preostalih okolij, ki jih najdemo v industrijski proizvodnji ali v drugih proizvodnih obratih? To je vprašanje, na katero pogosto težje najdemo konkreten odgovor.  

Tovrstni prostori so namreč, na eni strani, vir številnih omejitev, okoljskih in posturalnih, ter so si hkrati, na drugi strani, med seboj tako zelo različni, da je potrebno glede na vsako posamezno situacijo prilagoditi nek individualiziran odziv.

»Industrijski in proizvodni sektor je bil v zgodovini zibelka proučevanja odnosa med človeškim faktorjem in faktorjem dela ter začetkov ergonomije.«

Znotraj samega industrijskega okolja obstaja veliko različnih področij (agroživilstvo, farmacija, avtomobilizem itd.), obrti (strojna obdelava delov, pakiranje, vzdrževanje, proizvodnja itd., bodisi na delovni postaji ali proizvodni liniji) in okolij (hladno, nered, hrup itd.).

Vsaka delovna situacija tako ustvarja posebne omejitve glede zdravja, na katere se lahko odzovemo z več tehničnih rešitvami (kot so npr. sedeži z več možnimi položaji sedenja, posebne prevleke …).

Kakšne so omejitve, značilne za proizvodne prostore?

Identificiramo lahko 2 kategoriji omejitev, s katerimi se srečujejo strokovnjaki v proizvodnih prostorih:

1. Omejitve v zvezi z okoljem:

  • Stroga higiena
  • Ekstremna čistoča (čiste ali razkužene sobe)
  • Toplota
  • Hladna okolja
  • Mastna okolja
  • Nevarnost projekcij, umazanija
  • Neravna tla, nered
  • Hrup

2. Omejitve v zvezi z opravljenimi nalogami:

  • Opravljanje dela na višini ali zelo nizko pri tleh
  • Določeno monotono stanje
  • Ponavljajoči se gibi
  • Potreba po dosegu in mobilnosti
  • Uporaba strojev

Ob soočenju s temi omejitvami se telo sicer prilagodi, a so delavci prisiljeni sprejeti neudobne ali celo boleče delovne položaje, zlasti ker proizvodnih strojev ni mogoče spreminjati in prilagoditi tako enostavno kot na primer pisarne na terciarnem delovnem mestu.

Neudobnim držam se lahko izognemo z vgradnjo ergonomskega materiala. Ko gre za skupne postaje, se mora ta oprema prilagoditi več morfologijam in uporabam (število nastavitev, amplitude, personalizacija), hkrati pa mora biti enostavno nastavljiva.

Kakšne so torej ergonomske rešitve v proizvodnih prostorih?

Prepoznamo lahko 3 vrste tehničnih rešitev za izboljšanje omejitev v proizvodnih prostorih:

  • Rešitve, povezane z držo
  • Ravnanje na delovnem mestu
  • Osebna zaščitna oprema (PPE)

Tukaj predstavljamo zgolj rešitve, ki omogočajo omejevanje in posledično optimiziranje določenih biomehanskih omejitev in izboljšanje telesne drže operaterja/delavca. Seveda, pa bodo rešitve na tem mestu podkrepljene z načeli pravega ergonomskega in preventivnega pristopa (ki med drugim vključuje tudi vidike same organizacije dela, vodenja itd.)

Ergonomske rešitve postavljajo operaterje (delavce) v položaje, ki so namenjeni preprečevanju bolečin in tveganja za kostno-kostne bolezni, pa tudi zagotavljanju boljšega udobja pri delu in posledično boljše produktivnosti.

Delovne plošče spremenljive višine

Namestitev delovnih postaj in delovnih površin, s spremenljivo višino v delovno okolje, spodbuja pravilen položaj operaterja, razbremeni telo in omogoča menjavanje sedečih, stoječih ali sedeče-stoječih položajev pri izvajanju nalog, kot so na primer nadzorna dela. Na delovni postaji z več operaterji se delovna plošča prilagaja višini več uporabnikov z različnimi morfologijami.

Ergonomski stoli

Ergonomski stoli se lahko zaradi svojih številnih lastnosti (sedišče, mehanika, oblazinjenje, velikost podnožja, prisotnost naslonov za roke, trdnost itd.) odzovejo na številne težave v industrijskih okoljih.

Izboljšajte držo

Na primer, za vzdrževalca, ki dela na strojih v občutljivih položajih, kot je ležanje na hrbtu blizu tal z rokami v zraku, lahko ponudimo enega od naših ergonomskih sedežev z več položaji. Omogočajo vam, da se premikate, ne da bi morali vstati, hkrati pa ohranite hrbet v vodoravnem položaju vse do vratu, in tako razbremenite sklepe.

V primeru naloge, ki zahteva nagnjeno držo naprej, nekam nad delovno površino, kot je na primer drža laboratorijskega delavca pred mikroskopom ali drža varilca, lahko sedež s prsnico nudi dobro oporo in razbremeni hrbet in roke.

Na kontrolnih točkah z zaslonom in/ali računalnikom bodo klasične naslone za zadnjico zamenjali stoli za sedenje in stojo z večjo ledveno oporo. Bistvenega pomena je, da se sedež in naslonjalo lahko vrtita, saj tako preprečite, da bi upravljavec obračal prsi in tvegal bolečino ali poškodbo.

Za proizvodna opravila, ki se običajno izvajajo stoje, pri katerih so strokovnjaki pogosto nagnjeni k teptanju in bolečinam v hrbtu, vam uporaba sedeče-stoječega stola omogoča ohranjanje mobilnosti, hkrati pa zagotavlja oporo za hrbet.

Če je delovna površina visoka, kar pogosto velja za naloge, ki zahtevajo natančnost in spretnost (kot je varjenje), so na voljo posebni sedeži ali cilindri, ki dvignejo operaterja in zmanjšajo obremenitev na ramenih in hrbtu. V tem primeru bodo za zmanjšanje nevarnosti padca nameščena zavorna kolesa pod obremenitvijo. Na sedež je mogoče namestiti tudi krožno oporo za noge.

Prilagodite se delovnemu okolju in organizaciji

Na proizvodni liniji, kjer imamo problem s pomanjkanjem prostora (vozički, postaje z delovnim priborom, delovne postaje z računalnikom itd.) bo podstavek zmanjšane velikosti prihranil prostor in olajšal rokovanje s pripomočki/orodjem.

Prilagoditi je, na primer, mogoče tudi kolesca stola in sicer glede na talno oblogo. Na primer, v prostorih, ki jih redno čistimo z veliko vode in, kjer imamo kjerkoli na tleh položeno rešetko, bomo izbrali kolesa z večjim premerom.

Če je delovna postaja v so-uporabi večih delavcev, priporočamo stol z večimi nastavitvami, a moramo paziti, da je kljub temu za uporabo še vedno preprost in hiter, z malo vzvodi - takšen, da si ga lahko vsak uporabnik, brez izgube časa, prilagodi svoji morfologiji.

Enostavne rešitve obstajajo tudi, če delovne postaje (pulti, delovne mize) ni mogoče spreminjati, kar se v delovnih okolji pogosto zgodi. Na primer delavcu, ki ne more postaviti nog pod delovno postajo, ker ima le-ta predale, lahko ponudimo sedež s posebnim sedlom, ki mu bo omogočil, da se približa delovni postaji, se vzravna in tako omeji napetost v hrbet in ramena.

V nekaterih situacijah še vedno prednjači stoječa drža, na primer v okoljih, kjer so prisotne različne tekočine (masti, olja …). V tem primeru lahko ponudimo nedrseče in proti utrujajoče podloge, ki izboljšajo udobje v tej drži.

»Enostavne rešitve obstajajo, tudi če delovne postaje na prvi pogled ni mogoče spreminjati.«

Opore za roke

Če roke niso podprte z nasloni za roke sedeža, lahko namestite naslone za roke ali sisteme za pomoč pri gibanju zgornjih okončin.

Slednji lahko razbremenijo operaterja pri restriktivnih in natančnih opravilih, ki zahtevajo držanje rok v dolgotrajnem prisilnem položaju (vijačenje, poliranje, barvanje, kondicioniranje itd.), ki je značilen za več industrij (farmacevtski sektor, urarstvo, vzdrževanje, šivanje itd.).

Inšpekcije nadzora kakovosti pogosto zahtevajo zelo temeljit vizualni pregled. Del, ki ga preverjamo, mora biti v višini oči. V tem primeru naslon za roko učinkovito podpira roko in vam omogoča, da ostanete natančni brez občutka bolečin v zgornjih okončinah.

Akustične rešitve

Problem hrupa je v industrijskem okolju vseprisoten in v veliki meri zahteva uporabo posebne osebne zaščitne opreme. Odvisno od zahtevane stopnje znižanja hrupa, je mogoče ponuditi akustične rešitve, ki so enake tistim v pisarnah.

Materiali

Posebno skrb je potrebno nameniti tudi samim materialom, iz katerih je narejena ergonomska oprema. Ta faktor je potrebno obravnavati vnaprej in v skladu z omejitvami delovnega okolja.

Vzemimo primer operaterja, ki upravlja z elektronskimi komponentami. Tovrstne naloge zahtevajo omejitev elektrostatičnega naboja, zato je potrebno iskalcu ponuditi antistatično opremo v postavitvi same delovne postaje.

Če dejavnost, ki jo operater opravlja, zahteva uporabo topil, njegova delovna oprema oz. elementi njegove delovne postaje, pa imajo nameščena kolesa (sedež ali delovna postaja na kolesih), je potrebno razmisliti o izbiri ustreznih tekalnih površin, saj boste s tem preprečili tveganje, da se bodo kolesa stopila zaradi drsenja po topilih.

Nerjaveče jeklo lahko izpolni higienske zahteve v živilski industriji: ta material omejuje razvoj bakterij in omogoča pranje z večjimi količinami vode, saj omejuje obrabo opreme. Če pa je na delovni postaji veliko tveganje za brizganje različnih snovi ali je produkt procesa dela tudi umazanija, potem lahko izberemo PU prevleko, ki jo je enostavno očistiti. 

Potrebno je tudi opozoriti, da v kolikor imate v vašem obratu poseben prostor, kjer veljajo najvišji standardi čistoče, potem so v tem prostoru dovoljeni zgolj stoli, ki izpolnjujejo posebne zahteve in standarde.

V nenehno uporabljenih okoljih proizvodnega obrata ali v okolij, kjer se nenehno opravlja delo, ali se nenehno gibljejo zaposleni, je priporočljivo izbrati robustno opremo z dolgo življenjsko dobo. Tovrstna zahteva glede robustnosti je prisotna, in smiselna, tudi v primeru delovnih mest z več operaterji (vsaj trije operaterji na enaki delovni postaji, vseh 7 dni v tednu).

Na področju proizvodnje ali v pripadajočih prostorih tovrstnih zgradb, se sama uvedba načrta za preprečevanje tveganja in implementacija tehničnih rešitev za izboljšanje splošne ergonomije, prevede v konkretne koristi za zdravje zaposlenih, pa tudi za organizacijo in poslovno produktivnost.

Ekipa Azergo.si vam je na voljo za vse zahteve glede ergonomske optimizacije vaše delovne postaje. Kontaktirajte nas in skupaj z nami optimizirajte vaše delovne prostore!

Blagajne: kakšna je ergonomska postavitev?
Blagajne: kakšna je ergonomska postavitev?

Ergonomija in dobro počutje sta temi, ki privabljata vedno več zanimanja v svetu dela, ne glede na poklic in sektor. Maloprodajne ekipe so pri pogovorih o tej temi še posebej pozorne, saj so bile v času vsesplošnega zaprtja, marca 2020, zelo zaposlene. 

Kot pri vsaki delovni postaji, tudi v primeru delovnih postaj z blagajnami, obstajajo rešitve za izboljšanje ergonomije in udobja zaposlenega.

Kakšne so omejitve na blagajnah?

Vsakdo si lahko predstavlja klasično blagajno v trgovini: sedež pred terminalom za skeniranje artiklov z zaslonom in “tekalno stezo” kamor položimo izdelke.

Če pogledamo ergonomijo te standardne delovne postaje, lahko ugotovimo 3 glavne težave:

  • Prostor je utesnjen: povsod je malo prostora - kjer stojite/sedite, včasih za vami in ob straneh.
  • Delovna postaja je nevsakdanja: je višja od pisarniške delovne postaje, vendar nižja od stoječe delovne postaje.
  • Obstaja veliko modelov blagajn: vsaka blagovna znamka ali vsaka trgovina ima različne oblike blagajn (blagajne v obliki črke U, zamaknjene blagajne, blagajne v obliki črke V itd; Spar ima blagajne postavljene drugače kot DM). Odvisno od teh konfiguracij je včasih težko dostopati do boksov s sedežem ali potisniti sedež vstran, da lahko vstanete, ne da bi pri tem motili kolega za sabo.

"Soočeno s temi materialnimi omejitvami se je telo prisiljeno prilagoditi!"


Najpogosteje opazimo sledeče težave:


Bolečine v spodnjem delu hrbta zaradi dolgotrajnega sedenja.


Bolečine v ramenih in vratu zaradi ponavljajočih se gibov pri skeniranju izdelkov in včasih zaradi iztegovanja za izdelki, ki so relativno daleč od vas ali pa so težji od večine (zavoji pijače …).


Bolečine v ledvenem delu in vratu pri stoječem delu zaradi prenizkega položaja in prevelike amplitude med predalom za gotovino in stranko spredaj.

Namesto da silimo telo v prilagajanje, prilagodimo delovni prostor!

Naši 3 nasveti za optimalno udobje

Z uporabo opreme, prilagojene posameznikovi morfologiji in dejavnosti, ki jo upravlja, zmanjšamo bolečino in tveganje za mišično-skeletna obolenja (MSD) in poskrbimo za udobnejše delo.

Nasvet #1 

Premakni se! Z menjavanjem sedečih in stoječih položajev pred blagajno, delujete na različne mišice, spodbujate prekrvavitev in bistveno zmanjšate telesno in psihično utrujenost.

Namig #2

V sedečem položaju se odločite za sedež, ki vam omogoča, da ostanete dinamični in, ki vas spremlja pri gibanju: če se morate zapeljati po določen izdelek, lahko to naredite kar na ustreznem stolu (seveda v primeru, da imate dovolj prostora).

Naš ergonomski delovni stol Mojo Task je na primer zasnovan posebej za blagajne. Oblika njegovega sedeža omogoča menjavo med popolnoma ravnim, fiksnim sedenjem in sedeče-stoječo držo, pri kateri sedež spremlja uporabnika (sedež nagnjeno naprej, hrbet naslonjen na naslonjalo).

Aktivni sinhroni mehanizem spremlja uporabnika pri njegovih gibih: s tem se izognemo dolgotrajni statični drži in prekomernemu iztegu roke, saj se lahko celotno telo premakne naprej.

Poleg tega ima ergonomski stol Mojo Task Seat kompaktno podnožje, ki se prilega v ozke prostore med blagajnami. Lahko je opremljen tudi z nasloni za roke, kar je v nekaterih primerih priporočljivo za lajšanje napetosti ramen in vratu. S številnimi ergonomskimi nastavitvami se lahko uporablja na blagajnah z več operaterji, da se prilagodi vsem.

Namig #3

Opremite se z oporo za noge: na blagajni je to pogosto bistvenega pomena, saj je za kompenzacijo višine opore, sedež nastavljen po višini in stopala niso več ravno na tleh.

Posledica tega je neuravnotežena in boleča drža. Naslon za noge nudi trdno oporo stopalom in omogoča dobro prekrvavitev spodnjih okončin ter zmanjša občutek nelagodja ali utrujenosti.

OPOMBA:  podani nasveti se lahko razlikujejo v primeru drugačnih okoliščin od normalnih. Naši svetovalci so vam na voljo za vsa vprašanja.

Pravilna drža med sedenjem - Komentarji ( d)
Pravilna drža med sedenjem

Pravilna drža med sedenjem

Statistika kaže, da v povprečju presedimo že več kot tri ure na dan. Če pogledamo zaposlene v pisarnah lahko opazimo, da se ta statistika poveča na nekaj manj kot sedem ur dnevno. Pravilna drža telesa je v sedečem položaju tako zelo pomembna, saj v nasprotnem primeru svojemu dobremu počutju in zdravju ne delamo največje usluge, kar pa se prične hitro kazati z bolečinami v predelu vratu, zgornjem in ledvenem delu hrbta ter z bolečimi in otečenimi nogami.

Pri sedenju moramo biti pozorni:

1) da naše noge niso prekrižane, saj s takšnim načinom sedenja onemogočamo nemoteno prekrvavitev, posledici tega pa sta otečenost meč in gležnjev.

2) na pravilen položaj stopal, pri čemer si lahko pomagamo s počivali, ki pomagajo zmanjšati pritisk na spodnjem delu hrbta in tako občutno zmanjšajo nelagodje pri sedenju.

3) da si zapomnimo, da je pravilen položaj pri sedenju tisti, kjer ima hrbtenica obliko črke “S”. Ker sedenje človeku ni naravna pozicija, bomo takšen način sedenja najlažje dosegli s pravilno izbiro stola oz. z uporabo podpore za hrbet, ki nam nudi oporo in nas hkrati prisili v pravilno držo.

Ker je dolgotrajno sedenje krivec za številne bolezni novodobnega človeka, poskusimo čim večkrat narediti kratek sprehod po pisarni, saj bomo s tem pripomogli k zmanjšanju napetosti in otrdelosti mišic.


Vir slike: dauphin.it


Vir slike: dobrapisarna.si

Delo z miško in tipkovnico

Pri delu z računalnikom je zelo pomemben tudi položaj rok in zapestja. Ergonomska računalniška miška je vrsta miške, ki je oblikovana tako, da združuje vse funkcije običajne računalniške miške in hkrati ohranja naravno pozicijo vaše roke.

Prava miška za vas je tista, ki sledi naravni zgradbi in strukturi vaše dlani. Dobra računalniška miška je oblikovana tako, da zmanjšuje možnost za okvare zapestja zaradi ponavljajočih se gibov.

Kako vemo, da miško pravilno uporabljamo?

Miško pravilno uporabljamo takrat, ko naši prsti segajo tik do roba sprednjega dela miške, začetek dlani je nanjo naslonjen, sredina dlani pa je rahlo dvignjena. Pomembno je tudi, da pri uporabi miške premikamo celotno podlaket in ne samo zapestja - na ta način namreč aktiviramo mišice celotne roke.

Kako vemo, da pravilno uporabljamo tipkovnico?

Tipkovnico pravilno uporabljamo, ko je naše zapestje dvignjeno in ni naslonjeno na mizo. Drža rok in zapestja mora biti vertikalna.


Vir slike: babab.net

Vir slike: babab.net

Počivala za zapestje

Za preprečitev bolečin v zapestju so zelo priporočljiva počivala za zapestje, ki nudijo zadostno oporo, bodisi med tipkanjem ali med uporabo miške. Prav tako počivala z gel oporo podpirajo obremenjene točke vašega zapestja in blažijo napetost v zapestju.

Pogled na monitor

Predpostavka tukaj je preprosta - nepravilno postavljen monitor je krivec za nepravilno držo. V primeru, da je le ta postavljen prenizko, nas to prisili v krivljenje vratu, kar pa vodi do bolečin.

Rešitev prenizkega monitorja najdemo v podstavkih, s katerimi lahko dosežemo optimalno višino monitorja glede na višino naših oči. Tukaj tako ni pomembno kakšna je višina naše mize ali stola, saj lahko z uporabo podstavka prilagajamo višino vsake naprave.

Kako vemo, da je monitor ustrezno postavljen?

Monitor bo na ustreznem mestu takrat, ko bo naš prsni koš z njim vzporeden. Monitor tako na mizi ne sme biti postavljen pod kotom. Orientacija oči in rok mora biti v eno smer - naravnost. Prav tako je pomembno, da je višina monitorja nastavljena tako, da je vrhnji rob ohišja monitorja v višini naših oči oziroma malenkost nižje.


Vir slike: picuki.com

Vir slike: 9to5toys.com
Hrup pri delu: kakšni so vplivi na zdravje in kakovost življenja pri delu? Kako ga pozdraviti? - Komentarji ( d)
Hrup pri delu: kakšni so vplivi na zdravje in kakovost življenja pri delu? Kako ga pozdraviti?

Z množitvijo odprtih prostorov je problem hrupa v svetu dela vedno bolj prisoten. Ko razkompartmentaliziramo prostore, ustvarimo več izmenjav in boljšo dinamiko sklopov sodelovanja ... vendar so takšni prostori v resnici bolj hrupni!

Ob vsem tem hrupu se je težko zbrati ...

Med zvonjenjem telefona, telefonskim pogovorom sodelavca in hrupom kavnega aparata se pogosto težko zberemo.

Več kot polovica delovno aktivnih pravi, da jih hrup pri delu moti (vse socialno - poklicne kategorije skupaj)  (1) . Zapora marca 2020 je to občutljivost na hrup pri mnogih ljudeh, ki so se navadili delati sami od doma, še povečala: glede na raziskavo, izvedeno julija 2020, 57 % vprašanih meni, da so bolj občutljivi na kakovost zvoka. okolju kot pred zaprtjem  (2) .

“Več kot polovica  delovno aktivnih pravi, da  jih hrup pri delu moti”

Če pogledamo ergonomijo te standardne delovne postaje, lahko ugotovimo 3 glavne težave:

  • Prostor je zmanjšan: malo je prostora na tleh pred stebričkom, včasih za vami in ob straneh.
  • Delovna postaja je polovična: je višja od pisarniške delovne postaje, vendar nižja od stoječe delovne postaje.
  • Obstaja veliko modelov blagajn: vsaka blagovna znamka ali vsaka trgovina ima različne modele (blagajne v obliki črke U, zamaknjene blagajne, blagajne v obliki črke V itd.). Odvisno od teh konfiguracij je včasih težko dostopati do boksov s sedežem ali ga potisniti za seboj, da vstanete, ne da bi pri tem motili kolege.

“Več kot polovica  delovno aktivnih pravi, da  jih hrup pri delu moti”

Izguba produktivnosti zaradi hrupa

Med 5 zvoki, ki so navedeni kot najbolj moteči v odprtem prostoru (3) , najdemo: 

  • Razumljivi pogovori (na primer telefonski klic soseda v pisarni stranki);
  • Nerazumljivi pogovori, kot je hrup, ki ga povzročajo vaši sodelavci na odmoru pred prostori pod oknom vaše pisarne;
  • Telefonske melodije zvonjenja;
  • Mimoidoči zvoki (loputanje z vrati ali koraki v zgornjem nadstropju);
  • Hrup iz opreme (računalniški stroji, klimatske naprave itd.).

Ti zvoki pritegnejo pozornost, ustvarijo hrup v ozadju, ki oteži ali podaljša dokončanje naloge. To je le nekaj sekund nepazljivosti in nekaj minut za ponovno osredotočenje, a skupaj vodijo do pravega padca produktivnosti! 

"42 % delovno aktivnih ljudi pravi, da na delovnem mestu izgubljajo čas zaradi hrupa."

42 % delovno aktivnih pravi, da izgubljajo čas zaradi hrupa  (1) . Na nacionalni ravni bi izguba produktivnosti, povezana s hrupom v podjetjih, znašala 18 milijard evrov na leto  (4) . 

Številna podjetja so to razumela in brez obotavljanja vlagajo v to področje, tako da omejijo hrupno okolje v delovnih prostorih  in svojim zaposlenim omogočijo koncentracijo ter zagotovijo kakovostno delo.

Kakšni so vplivi hrupa na zaposlene?

Hrup pri delu ima lahko resne posledice na obnašanje zaposlenih, njihovo produktivnost in celo zdravje.

Vidimo lahko, da lahko hrup povzroči nezadovoljstvo med zaposlenimi, tako pri delu kot v njihovem zasebnem življenju : pri 49 % delavcev hrup verjetno povzroča utrujenost, utrujenost in razdražljivost v vsakdanjem življenju   (5) . Obremenitev s hrupom povzroča tudi utrujenost, izgubo pozornosti, glavobole, v nekaterih primerih pa lahko tudi agresijo in živčnost.

»Pri 49 % delovnih ljudi je verjetno, da hrup povzroči utrujenost, izčrpanost  in
razdražljivost 
(. . ). »

Zmanjšanje produktivnosti občuti tudi velika večina delavcev v hrupnem okolju. Pri hrupu pride do zmanjšanja koncentracije, počasnosti pri izvajanju nalog in težav pri razumevanju govora . Skupaj 6 milijonov delovno aktivnih posameznikov izgubi najmanj 120 ur na leto dela  (6) .

"  6 milijonov delovno aktivnih  ljudi izgubi vsaj 120 ur na leto"

Naravni refleks vsakega, da se zaščiti, je, da se premakne, da bi ušel hrupu, tako da se na primer zapre v pisarno ali uporabi razpoložljivo opremo, ki je žal pogosto neprimerna.

Izolacija zaposlenih potem žal vodi v izgubo informacij, upad sodelovanja ... kar je uspelo ustvariti z dekompartmentalizacijo prostorov. Ne da bi pozabili, da je tudi dejavnik tveganja za razvoj mišično-skeletnih obolenj (MSD). 

Če so zaposleni intenzivno, dolgotrajno ali redno izpostavljeni hrupu, lahko naletijo na zdravstvene težave, ki jih bodo spremljale v vsakdanjem življenju: motnje spanja, sluha (tinitus, gluhost) in celo srčno-žilne. 

Zdravje in kakovost življenja zaposlenih na delovnem mestu je bistvenega pomena za dobro delovanje podjetja , tega se seveda zavedajo tudi sami : v raziskavi Ifop – JNA 86 % vprašanih delovno aktivnih trdi, da bi ukrepanje proti hrupu delovalo bolje. skupno življenje (7) .

»86 % anketiranih zaposlenih ljudi pravi, da bi ukrepi proti hrupu izboljšali skupno življenje. »

 

Akustični problemi pri delu: kakšne rešitve?

Pogosto je treba poklicati strokovnjake za akustiko, da razumejo potrebe podjetij glede na njihove različne dejavnosti in naloge zaposlenih, analizirajo način kroženja hrupa in premislijo delovni prostor.

Nato lahko integriramo specifično opremo: akustične predelne stene okoli miz, pa tudi elemente na stenah in stropu. Omogočajo zvočno izolacijo prostora ter ga naredijo tišjega in  intimnejšega. Odvisno od modela je razdelitev lahko začasna ali trajna, da se ustvarijo »tiha« območja, na primer za izolacijo in telefoniranje, ali območja za sodelovanje in izmenjavo


Akustična pregrada A30

Druge rešitve za akustične težave:

  • slušalke Tilde ® Air in Tilde ® Pro ter
  • slušalke s selektivnim dušenjem hrupa.

Tilde® Air

Tilde® Pro

Za razliko od predelnih sten se te rešitve uporabljajo posamično. Omogočajo obvladovanje zunanjega hrupa v odprtih prostorih zahvaljujoč tehnologiji selektivnega zmanjševanja hrupa. Te slušalke niso popolnoma izolirane od hrupa, nasprotno, zasnovane so za olajšanje pogovorov iz oči v oči, tako da zmanjšajo zunanji hrup, ne da bi spremenili glas sogovornika. Zaradi tega je idealno orodje za ohranjanje sodelovanja v skupnih delovnih prostorih. Poleg tega telefonski način zagotavlja visokokakovostno telefonsko izmenjavo z dušenjem hrupa iz okolice in glasov zunaj klica.

Premakni se! Z menjavanjem sedečih in stoječih položajev pred blagajno delujete na različne mišice, spodbujate prekrvavitev in bistveno zmanjšate telesno in psihično utrujenost. 

Delovni prostori so postali vse bolj hrupni in hiter prihod dela na daljavo v življenja mnogih zaposlenih med zaprtjem je povzročil povečano potrebo po izolaciji hrupa za učinkovito delovanje.

Tega trenda ne smemo podcenjevati, saj ima lahko hrup resne posledice za zdravje zaposlenih, spremeni njihovo kakovost življenja na delovnem mestu in njihovo produktivnost . 

Zato je bistvenega pomena, da zaposlenim zagotovimo okolje, ki je ugodno za delo, tako da ponudimo prostore, namenjene izmenjavi in ​​sodelovanju, pa tudi z rezervacijo mirnih mest za koncentracijo ali počitek. Poleg tega je zahvaljujoč razvoju akustičnih tehnologij mogoče uvesti konkretna orodja za združevanje koncentracije in sodelovanja .

Naša ekipa vam je na voljo

Ali iščete rešitve za akustične težave, s katerimi se srečuje vaša ekipa?
Kontaktiraj nas!

 


Viri :

(1)  JNA – raziskava Ifop: »Hrup, zdravje sluha in zmogljivost«, 2016.

( 2)  Raziskava CidB, 2020.

( 3)  Vprašalnik INRS GABO (Akustično nelagodje v odprtih pisarnah).

(4)  EY za CNB in ​​ADEME: »Socialni stroški onesnaževanja s hrupom v Franciji«, 2016.

(5)  Anketa JNA-IFOP, 2020.

(6)  JNA – raziskava Ifop: »Hrup, zdravje sluha in psihosocialna tveganja«, 2017.

(7)  Ifop – raziskava JNA: »Zvočne motnje in naša ušesa pri vsem tem«, 2016.

Kategorije
Close